Jak bys stručně představil NST?
NST je taková mladá moderní firma, která je zaměřená obecně na strojírenský průmysl a ten záběr je poměrně široký. Ať je to zbrojní průmysl, ať jsou to letadla nebo obecné strojírenství.
Proč si myslíš, že by lidi měli jít pracovat do NST?
To vím úplně přesně. Pokud chce být konstruktér aktivní, potřebuje k tomu dvě věci – perfektní kolektiv lidí, na které je hlavně v týmové práci spoleh a jsou to i kamarádi, a za druhé každý konstruktér, který chce něčeho dosáhnout, potřebuje určitý druh dobrodružství, a to se tu povedlo.
Čím je NST jiné než předchozí firma nebo další konstruktérské firmy?
V NST je práce pestřejší než ve kterýchkoliv předchozích firmách, ve kterých jsem dělal. Teď jsme sice dlouhodoběji nasazení na jeden projekt, ale to, co jsem tu zažil za rok a půl, když jsem dělal pro Karbox, L39 NG, bylo to takové zajímavé a pestré. Hlavně člověk dostane nějaký kus práce, odvede ho a vidí výsledek, a to je na té práci nejdůležitější.
Co bys řekl o práci konstruktéra?
Ne každý konstruktér je schopný obhospodařit všechny ty nároky, které na něj kladou obory toho strojírenství. Úplně specifičtí jsou letečtí konstruktéři, kterých nejen že není moc v republice, je jich pár, všichni si tykáme, ale ono jich není moc ani v Evropě. Dostat nějakého nového kolegu je sci-fi. Dostat se mezi konstruktéry letadel není jednoduché. Je potřeba k tomu disciplína a vzdělání, které trvá až tři roky. Pro nového konstruktéra to není jen si sednout a začít dělat, ale opravdu pořádně se to naučit. I v NST je více skupinek pracovníků, kteří se zabývají různými věcmi.
Co si užíváš na své práci?
NA svojí práci si užívám toho, že nejsem svázaný nějakýma konvencemi ani od svých vedoucích. Dostanu úkol a jakým způsobem se doberu k cíli, to už je vyloženě na mě. To, jak si ten úkol rozložím a jak ho splním je moje volba.
Jaký máte kolektiv v NST?
Kolektiv je perfektní. Je to prostě rodina, bez které bych nemohl být.